Złota jesień a depresja sezonowa. Co zrobić by w nią nie popaść?

Tegoroczna złota polska jesień nie spieszyła się do nas. Aura też nas nie rozpieszczała jesiennym słońcem, a gdy już zawitała w parkach, łąkach, sadach i lasach ,bardzo szybko ustąpiła miejsca dżdżystej, pochmurnej i kapryśnej pogodzie. Niewiele tak naprawdę było okazji, by cieszyć się nią.
Teraz nieubłaganymi krokami zbliża się ku końcowi. Większość liści przybrała już brunatny kolor i powoli spada z drzew. Wieczory staja się coraz dłuższe, dni stają się coraz krótsze, ciemne chmury zakrywają niebo, zaczyna brakować słonecznego światła, a większość z nas ogarnia „jesienny smutek”, człowiek zaczyna popadać w sezonową depresję.
Depresja jest coraz częstszym zjawiskiem w społeczeństwie rozwiniętym i boryka się z nią nawet jedna na dziesięć osób. Sezonowa, jesienna depresja może dopaść każdego, małego czy dużego. Poznamy ja po kilku najczęstszych objawach:
smutek,apatia,brak energii,ciągła chęć spania,niskie poczucie własnej wartości,brak koncentracji,zaburzenia apetytu i masy ciała,a nawet myśli samobójcze.
Depresji często towarzyszą uporczywe dolegliwości cielesne, jak na przykład bóle żołądkowo-jelitowe, bóle głowy, podbrzusza lub pleców.Przeglądając różne czasopisma i poradniki, znalazłam kilka domowych sposobów, jak się przed nią uchronić:
Obecnie, brak światła słonecznego próbujemy zastępować żarówką, należy odsłaniać okna, by w naszym pokoju gościło jak najwięcej naturalnego światła.W długie jesienne wieczory spotykać się ze znajomymi i przyjaciółmi.Jak mówi przysłowie „Sport to zdrowie’’ tak i w tym przypadki doskonale sprawdzi się uprawianie gimnastyki.Innym sposobem jest dziurawiec zwyczajny. Jest to bezpieczne zioło, które zostało przebadane kliniczni. Na rynku dostępne jest w postaci herbatki do zaparzania i tabletek.Zamiast nadmiaru słodyczy można wybrać wysokobiałkowe posiłki. Nasze potrawy powinny być bogate w witaminy i mikroelementy, owoce i warzywa. Równie istotne jest dostarczenie odpowiedniej dawki pełnoziarnistego pieczywa czy nawet samych ziaren zbóż bogatych w witaminy z grupy B, które wzmacniają układ nerwowy. Warto wzbogacić dietę o ryby, bowiem tłuszcze w nich zawarte sprzyjają syntezie serotoniny, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za nasz nastrój. W jesiennym jadłospisie wskazane są także orzechy oraz odpowiednia ilość wody, a regularne zjadanie posiłków zabezpiecza przed uczuciem znużenia i rozdrażnienia.
Stosując się do powyższych rad i odpowiednim nastawieniu do otaczającego świata z pewnością uda się nam doczekać do wiosny, a wraz z nią powrotu dobrego samopoczucia i humoru. 

Złota jesień a depresja sezonowa. Co zrobić by w nią nie popaść?

| Nasze Sprawy | 0 Comments
About The Author
- Cześć, jestem Natalia. Jestem uczennicą klasy III gimnazjum. Możecie mnie znaleźć na portalach juniormedia.pl oraz YoungFace.tv. Piszę artykuły na wiele tematów, które są dla mnie ciekawe. Zapraszam do przeczytania moich prac!

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>